Testimonials » Great Place to Work Nederland

Testimonials

Jaarlijks helpen wij wereldwijd, vanuit 52 landen, meer dan 6.000 organisaties in hun ontwikkeling naar het zijn en blijven van een Great Place to Work. De drie meest gehoorde redenen om mee te doen zijn:

  • Ons gedachtegoed (vertrouwen is de basis) en methodologie (het meten van het goed werkgeverschap vanuit medewerker- én werkgeverperspectief)
  • Inzicht krijgen in wat er speelt binnen de organisatie en gericht verbeteringen kunnen doorvoeren 
  • Bouwen aan een sterker employer brand door mee te doen aan de kwaliteitslabels Great Place to Work Certified en Best Workplaces

Iedere organisatie kan een Great Place to Work zijn ongeacht omvang of sector. Ontdek hieronder hoe verschillende organisaties de samenwerking met Great Place to Work hebben ervaren en wat het hen heeft opgeleverd. 

Considerati doet sinds 2017 mee aan het Great Place to Work onderzoek wat bij hen heeft geleid tot "een nog betere organisatie, hetgeen resulteert in goede resultaten, tevreden medewerkers en ook veel positieve aandacht.

Cloetta (in Nederland bekend van onder andere Sportlife, Red Band, Venco en KING) doet sinds 2011 internationaal mee met het medewerkersonderzoek van Great Place to Work: “Great Place to Work is binnen Cloetta niet alleen een HR instrument, maar wordt omarmd door het management en de teams.” 

 

Macaw doet sinds 2018 mee aan het Great Place to Work onderzoek: "We willen de beste werkgever zijn en investeren veel in een vitale werkomgeving. Uiteraard willen we graag weten wat de resultaten hiervan zijn en hebben ons daarom aangesloten bij Great Place to Work.”

ORMIT doet al meer dan 10 jaar mee met het Great Place to Work-traject: "Het succes van onze dienstverlening wordt bepaald door de wijze waarop onze medewerkers elke dag weer hun werk doen. Onder andere met het Great Place to Work-traject willen wij een omgeving creëren waar iedereen ook daadwerkelijk het verschil kan maken."

Sinds 2015 doen verschillende teams van de Nationale Politie mee aan het Great Place to Work-traject. Roland van Duijn, commissaris van politie, vertelt het belang van het traject in de cultuurverandering binnen de politie: "Ik gun iedere organisatie die een vergelijkbare cultuuropgave heeft om met Great Place to Work in zee te gaan. Je wordt er echt vrolijk van!"

Uitvaartverzekeraar coöperatie DELA doet sinds 2005 mee aan het Great Place to Work onderzoek: "Door continue te monitoren hoe onze collega’s hun werk, werkomstandigheden en het vertrouwen in DELA als werkgever ervaren, weten we wat al goed is en waar nog ruimte is voor verbetering."

Autoleasemaatschappij ALD Automotive heeft de bewuste keuze gemaakt om over te stappen naar het Great Place to Work onderzoek: "In het verleden werd jaarlijks bij ons de medewerkerstevredenheid gemeten, maar met het onderzoek van Great Place to Work wordt vanuit een breder perspectief gekeken, iets wat ons erg aansprak."

Fakton doet sinds twee jaar mee aan het Great Place to Work onderzoek. De belangrijkste tip? "Durf je als organisatie en management kwetsbaar op te stellen, doe een eerste keer mee aan Great Place to Work en zie zelf wat het je aan concrete inzichten brengt."

Na drie jaar werken aan het Great Place to Work-traject ervaart Gemeente Almere Vastgoedbedrijf het volgende: "Medewerkers dragen veranderingen vaak zelf aan. Betere relatie en betere communicatie met het management. En ‘last but not least’ een zeer gegroeide klanttevredenheid!

Voor groothandel Rexel levert het Great Place to Work-traject het volgende op: inzicht in verbeterpunten op management en teamniveau, focus op de HR initiatieven vanuit de Culture Audit pijlers; Employer Branding en tot slot het versterken van het gevoel van ‘trots’ zijn op Rexel.

De belangrijkste les voor Novo Nordisk na jarenlang met Great Place to Work gewerkt te hebben is dat vanzelfsprekendheid niet bestaat. Wat voor de één een heel normaal en gewaardeerd onderdeel van de werkcultuur is, is dat voor de ander misschien helemaal niet. Daar kan je alleen achter komen door regelmatig een breed onderzoek te doen naar alle aspecten van het werk, onder alle medewerkers. 

Uit de ervaringen van Lean Consultancy Group, die nu voor vier jaar op een rij op nummer 1 staat bij de Best Workplaces, blijkt dat goed werkgeverschap ook effect heeft op klanten: "We worden vaker door klanten en niet klanten benaderd omdat wij gezien worden als inspiratiebron en als voorbeeldorganisatie."

Benieuwd naar wat Great Place to Work
voor jullie organisatie kan betekenen?

020 260 06 94
© Great Place to Work® Institute. All Rights Reserved.
made with by CIC