Deze organisaties gingen je voor
Deze organisaties hebben een organisatiecultuur waarin een hoge mate van vertrouwen, trots en plezier centraal staan. Daarom mogen ze zich terecht een Great Place to Work noemen!
Benieuwd hoe het certificeringstraject verloopt?
In de video licht onze collega Nienke toe wat de criteria zijn voor het behalen van de Great Place to Work certificering.
Deze organisaties hebben een organisatiecultuur waarin een hoge mate van vertrouwen, trots en plezier centraal staan. Daarom mogen ze zich terecht een Great Place to Work noemen!
Het Great Place To Work certificeringstraject bestaat uit 3 stappen: Onderzoek, Certificering en Resultaten & Branding. De certificering is 100% gebaseerd op de feedback van jouw medewerkers.
Zo ontdek je niet alleen hoe medewerkers jouw organisatie ervaren, maar ontvang je ook erkenning voor jullie werkgeverschap van een onafhankelijke partij.
Ontdek aan welke criteria jouw organisatie moet voldoen om gecertificeerd te worden.
Om als organisatie gecertificeerd te worden als Great Place to Work, vraag je jouw medewerkers om hun feedback. De Trust Index geeft je inzicht in hoe medewerkers zich écht voelen, door te kijken naar vertrouwen, trots en plezier in hun onderlinge relaties.
Daarnaast lever je ook de Culture Brief aan, waarin jullie kwantitatieve gegevens delen over jullie werkgeverschap.
Behaalt jouw organisatie een gemiddelde score van 70% of hoger op de 60 stellingen van de Trust Index en voldoen jullie aan de vereiste respons?
Gefeliciteerd! Jouw organisatie is gecertificeerd als Great Place to Work! Dit betekent dat je een jaar lang gebruik mag maken van het Great Place to Work-Certified™ logo.
Behaalt jouw organisatie niet de 70%? Dat komt vaker voor! Aan de hand van de resultaten kun je op een gerichte manier aan de slag met het verbeteren van jullie organisatiecultuur.
Vertrouwen, trots en plezier: als Great Place to Work™-Certified scoren jullie hoog op deze belangrijke bouwstenen. Tijd om deze sterke kanten van jullie organisatiecultuur intern en extern onder de aandacht te brengen!
Zo ontvang je onder andere het certificaat, een online toolkit vol communicatietips en je eigen werkgeverspagina op de website van Great Place to Work. Handig voor je voor employer branding!
Benieuwd welke organisaties door hun eigen medewerkers gezien worden als Great Place to Work? Bekijk in ons magazine de gemiddelde scores en de vijf thema’s waarop Great Place To Work gecertificeerde organisaties het verschil maken.
Jouw certificering als Great Place to Work draagt bij aan het behalen van de organisatiedoelen. Hoe? Bekijk hieronder snel de voordelen van certificering:
Organisaties met een vertrouwensindex tussen 70% en 80% behalen zo’n 6% omzetgroei. Organisaties met een vertrouwensindex hoger dan 90% behalen maar liefst 22,5% meer omzetgroei!
Organisaties met een hoge mate van onderling vertrouwen, behalen tot wel 66 meer sollicitaties per 100 medewerkers. Hiermee draagt de certificering direct bij aan het aantrekken van nieuw talent.
Gelukkige en gezonde medewerkers zijn duurzaam inzetbaar. Great Place to Work gecertificeerde organisaties ervaren tot 11% lager verloop.
Het ervaren van vertrouwen is één van de belangrijkste elementen van goed werkgeverschap. Hierdoor merken gecertificeerde organisaties met een vertrouwensindex van 90% of hoger dat hun medewerkers in 89% van de gevallen de intentie hebben om bij de organisatie te blijven werken.
Medewerkers zijn de krachtigste ambassadeurs voor een organisatie. In Great Place to Work gecertificeerde organisaties zijn tot wel 95% van de medewerkers ambassadeurs voor de organisatie.
Deze ambassadeurs zorgen er niet alleen voor dat de boodschap van de organisatie een groter bereik krijgt, maar ook nog eens als relevanter wordt gezien.
Organisaties met een hoge mate van vertrouwen, behalen een hogere productiviteit onder hun medewerkers. Organisaties met een vertrouwensindex boven de 90% ervaren tot maar liefst 97% hogere productiviteit.
"Great Place to Work heeft ons heel veel gebracht. Het biedt een uitstekende richtlijn voor goed werkgeverschap. Door de intensieve omarming van de Great Place to Work methode worden we als werkgever steeds aantrekkelijker.”
- Eric van Bourgonje, CEO
“De grootste meerwaarde in de samenwerking met Great Place to Work zit voor ons in 1) de inzichten en verbeteropties die we uit de rapportage en adviezen halen en 2) het gevoel van trots en positieve energie dat deelname bij onze mensen genereert.”
- Serge Loijens, HR Lead
Voor Great Place To Work Certified hebben wij geen ranking of indeling per categorie.