/Diensten.jpg?width=1150&height=1450&name=Diensten.jpg)
/Diensten.jpg?width=1150&height=1450&name=Diensten.jpg)
Ontdek wat we doen
Great Place To Work is een onderzoeks- en adviesbureau op het gebied van organisatiecultuur en goed werkgeverschap.
We helpen jouw organisatie bij het creëren van een cultuur waarin vertrouwen centraal staat. Want vertrouwen is de basis voor betere individuele prestaties, betere teamprestaties en betere bedrijfsresultaten.
Vertrouwen is de strategie die altijd en overal werkt
Goed werkgeverschap gaat niet over borrels, yogalessen, een goed salaris of ski-uitjes.
Dankzij meer dan 30 jaar ervaring in 60 landen wereldwijd weten we dat vertrouwen de sleutel is van een succesvolle organisatiecultuur. Het vormt de voedingsbodem van betere resultaten, groei en innovatie.
We geloven dat elke organisatie een great place to work for all kan zijn. Een plek waar iedereen wordt gezien, gehoord en gewaardeerd, ongeacht wie je bent of wat je doet.
/Diensten_Blok2.jpg?width=1150&height=1494&name=Diensten_Blok2.jpg)
.png?width=1080&height=1080&name=Great%20Place%20To%20Work%20For%20All-model%20(NL).png)


/Diensten_Onderzoek.jpg?width=408&height=272&name=Diensten_Onderzoek.jpg)
Weten wat er echt speelt op de werkvloer? Krijg grip op ontastbare thema's en versterk je organisatiecultuur.
/Diensten_Erkenning.jpg?width=408&height=272&name=Diensten_Erkenning.jpg)
Verlies je de strijd om toptalent? Laat zien dat je een goede werkgever bent met ons certificaat.

Krijg extra zichtbaarheid en versterk je werkgeversmerk door mee te doen aan de Best Workplaces.
/Diensten_CSM.jpg?width=1150&height=1450&name=Diensten_CSM.jpg)
Customer Success Manager
Een Customer Success Manager is jouw eerste aanspreekpunt en ondersteunt je tijdens het traject.
Voor het onderzoek: tijdens de onboarding maak je kennis met een van onze Customer Success Managers en ga je in gesprek over draagvlak, doelen en de timing van het onderzoek.
Na het onderzoek: tijdens de online navigatie neemt jouw Customer Success Manager je mee in de uitkomsten van het onderzoek.
Tijdens de opvolging: jouw Customer Success Manager checkt regelmatig bij je hoe het gaat met verbeterplannen en acties.
Dit zijn de voordelen van vertrouwen op de werkvloer
Hogere omzetgroei
Organisaties die hoog scoren op vertrouwen, hebben een 3,75x grotere omzetgroei.
Meer sollicitanten
Organisaties die hoog scoren op vertrouwen, trekken 1,75x meer sollicitanten aan.
Minder verloop
Organisaties die hoog scoren op vertrouwen, hebben een 2,2x lager verloop.
Loyale medewerkers
In organisaties met veel vertrouwen, geeft 89% van de medewerkers aan daar langere tijd te willen werken.
Medewerkers als ambassadeurs
In organisaties met veel vertrouwen, beveelt 95% van de medewerkers hun organisatie aan als great place to work.
Hogere productiviteit
In organisaties met veel vertrouwen, geeft 97% van de medewerkers aan dat ze bereid zijn tot extra inspanningen om hun werk af te krijgen.
Meer dan 10.000 organisaties wereldwijd gingen je voor

"Meedoen aan Great Place To Work maakt onze organisatie een aantrekkelijke werkgever. Het onderscheidt ons van de rest. Zeker op een krappe arbeidsmarkt is het zijn van een Great Place to Work extra waardevol."


“De jaarlijkse spiegel die de Trust Index ons voorhoudt, helpt ons inzien waar we staan en voedt onze ambities om een nog mooiere werkplek te zijn. Voor iedereen. En dat helpt: keer op keer verbeteren we onze scores!”

“De beste werkgever willen zijn, dat willen we al heel lang. Met Great Place To Work hebben we daarin extra stappen kunnen zetten en zo goed werkgeverschap meer top of mind gemaakt binnen de organisatie.”
Veelgestelde vragen
Dat hangt af van het pakket dat je kiest en hoeveel medewerkers er bij jouw organisatie werken. Op onze pagina over pakketten en investering vind je meer informatie over onze prijzen.
Allereerst geeft het Trust Index-medewerkersonderzoek je betrouwbare inzichten over wat er speelt in jouw organisatie. Op basis hiervan kun je in gesprek gaan met jouw medewerkers en concrete verbeterpunten bepalen.
Ten tweede kun je erkenning krijgen voor goed werkgeverschap als je voldoet aan de voorwaarden voor certificering. Organisaties die het certificaat behalen, geven we extra zichtbaarheid op onze website en socialmediakanalen.
Ten derde biedt het Great Place To Work For All-model structuur en concrete handvatten om jouw organisatiecultuur te verbeteren.
Tot slot wordt je onderdeel van een relevant netwerk en voorzien we je van interessante content op het gebied van goed werkgeverschap.
Dat wisselt per organisatie, maar gewoonlijk duurt de voorbereiding van het onderzoek 6 weken. Vervolgens staat het onderzoek 2 weken open.
Direct na sluiting van het onderzoek, kun je de resultaten bekijken en hoor je of jouw organisatie gecertificeerd is.
Daarna ga je zelf aan de slag met de resultaten. Tijdens deze fase checkt jouw Customer Success Manager regelmatig bij je in.
Onze aanpak is gebaseerd op de overtuiging dat gewoon goed werkgeverschap niet genoeg is. Een organisatie moet een great place to work for all zijn, ongeacht wie je bent, wat je doet of waar je vandaan komt.
Ons Trust Index-medewerkersonderzoek is gebaseerd op empirisch onderzoek, universeel toepasbaar en wordt jaarlijks bij zo’n 10.000 organisaties wereldwijd uitgevoerd. Dit onderzoek meet méér dan alleen tevredenheid, namelijk vertrouwen, trots en plezier.
Lees ook: Waarom de Trust Index méér is dan een medewerkerstevredenheidsonderzoek
Gemiddeld scoort een organisatie in Nederland 58% op de Trust Index. Het behalen van een score van 70% of hoger is dus echt een prestatie. Bovendien is een score lager dan 70% geen verlies, maar een startpunt om aan de slag te gaan met jouw organisatiecultuur.
Vind je het spannend om mee te doen, omdat je denkt dat jouw organisatie nog niet hoog genoeg scoort? Begin dan met een nulmeting om inzicht te krijgen in waar je nu staat, zodat je met de juiste thema’s aan de slag kan.
We maken niet bekend welke organisaties het certificaat niet behalen.
