Flag

Testimonials

Jaarlijks helpen wij wereldwijd, vanuit 60 landen, meer dan 10.000 organisaties in hun ontwikkeling naar het zijn en blijven van een Great Place to Work. De drie meest gehoorde redenen om mee te doen zijn:

  • Ons gedachtegoed en methodologie
  • Inzicht krijgen in wat er echt speelt binnen de organisatie
  • Bouwen aan een sterker employer brand door mee te doen aan de kwaliteitslabels Great Place to Work Certified en Best Workplaces

Ontdek hieronder hoe verschillende organisaties de samenwerking met Great Place to Work® hebben ervaren en wat het hen heeft opgeleverd. 

Anderis Software Testing

Sebastiaan Lichtenberg, Consultant bij Anderis Software Testing, vertelt over zijn ervaringen met het Great Place to Work traject en wat het onderzoek Anderis heeft opgeleverd.

HLB Blömer

Mirella Lenters, Manager Interne Organisatie bij HLB Blömer, vertelt over haar ervaringen met het Great Place to Work traject en hoe het onderzoek concrete actiepunten biedt om mee aan de slag te gaan. 

Ciratum

Martijn Ockers, Algemeen Directeur bij Ciratum, vertelt over zijn ervaringen met het Great Place to Work traject en welke veranderingen er in de organisatie zijn gerealiseerd. 

Avisi

Jurriaan van Reijsen, Employee Engagement Lead bij Avisi, vertelt over zijn ervaringen met het Great Place to Work traject en hoe Avisi opvolging heeft gegeven aan de resultaten. 

DHL

Linda Talsma, HR manager bij DHL, vertelt over haar ervaringen met het Great Place To Work traject en hoe DHL het gedachtegoed heeft geïntegreerd in hun cultuur. 

Winclove

In 2020 is Winclove gestart met het Great Place to Work traject. CEO Maarten Pekelharing deelt zijn ervaringen en de eerste inzichten uit het onderzoek. 

Solid Professionals

Sinds 2018 doet Solid Professionals mee aan Great Place To Work. Wat levert deelname hen op? Rosa, corporate recruiter, vertelt hierover!

DC Klinieken

Sinds 2019 doet DC Klinieken mee aan het Great Place To Work traject. Annemarie, HR-Manager, deelt haar ervaringen.

Squerist

Squerist doet al 5 jaar mee aan het Great Place To Work-traject. Anne Donkers, consultant & cultuur ambassadeur, vertelt waarom het traject relevant blijft!

Webflight

Webflight is de eerste organisatie in Nederland die erkend is als Great Place To Work Certified in de categorie 10 tot 20 medewerkers. Menno de Haas, director bij Webflight, deelt zijn ervaringen:

Stichting Woongoed Zeist

Woningcorporatie Stichting Woongoed Zeist heeft in 2020 voor de tweede keer meegedaan aan het Great Place To Work onderzoek. Mascha Onstenk, P&O adviseur, deelt wat deelname aan het traject oplevert!

McCoy & Partners

Sinds 3 jaar doet McCoy & Partners mee aan het Great Place to Work traject én met mooie resultaten! Martijn de Coninck, MT-lid, vertelt hoe zij dit hebben aangepakt en wat deelname hen heeft opgeleverd!

Considerati doet sinds 2017 mee aan het Great Place to Work onderzoek wat bij hen heeft geleid tot "een nog betere organisatie, hetgeen resulteert in goede resultaten, tevreden medewerkers en ook veel positieve aandacht.”

Cloetta (in Nederland bekend van onder andere Sportlife, Red Band, Venco en KING) doet sinds 2011 internationaal mee met het medewerkersonderzoek van Great Place to Work: “Great Place to Work is binnen Cloetta niet alleen een HR instrument, maar wordt omarmd door het management en de teams.” 

Macaw doet sinds 2018 mee aan het Great Place to Work onderzoek: "We willen de beste werkgever zijn en investeren veel in een vitale werkomgeving. Uiteraard willen we graag weten wat de resultaten hiervan zijn en hebben ons daarom aangesloten bij Great Place to Work.”

ORMIT doet al meer dan 10 jaar mee met het Great Place to Work-traject: "Het succes van onze dienstverlening wordt bepaald door de wijze waarop onze medewerkers elke dag weer hun werk doen. Onder andere met het Great Place to Work-traject willen wij een omgeving creëren waar iedereen ook daadwerkelijk het verschil kan maken."

Uitvaartverzekeraar coöperatie DELA doet sinds 2005 mee aan het Great Place to Work onderzoek: "Door continue te monitoren hoe onze collega’s hun werk, werkomstandigheden en het vertrouwen in DELA als werkgever ervaren, weten we wat al goed is en waar nog ruimte is voor verbetering."

Autoleasemaatschappij ALD Automotive heeft de bewuste keuze gemaakt om over te stappen naar het Great Place to Work onderzoek: "In het verleden werd jaarlijks bij ons de medewerkerstevredenheid gemeten, maar met het onderzoek van Great Place to Work wordt vanuit een breder perspectief gekeken, iets wat ons erg aansprak."

Fakton doet sinds twee jaar mee aan het Great Place to Work onderzoek. De belangrijkste tip? "Durf je als organisatie en management kwetsbaar op te stellen, doe een eerste keer mee aan Great Place to Work en zie zelf wat het je aan concrete inzichten brengt."

Na drie jaar werken aan het Great Place to Work-traject ervaart Gemeente Almere Vastgoedbedrijf het volgende: "Medewerkers dragen veranderingen vaak zelf aan. Betere relatie en betere communicatie met het management. En ‘last but not least’ een zeer gegroeide klanttevredenheid!

Voor groothandel Rexel levert het Great Place to Work-traject het volgende op: inzicht in verbeterpunten op management en teamniveau, focus op de HR initiatieven vanuit de Culture Audit pijlers; Employer Branding en tot slot het versterken van het gevoel van ‘trots’ zijn op Rexel.

De belangrijkste les voor Novo Nordisk na jarenlang met Great Place to Work gewerkt te hebben is dat vanzelfsprekendheid niet bestaat. Wat voor de één een heel normaal en gewaardeerd onderdeel van de werkcultuur is, is dat voor de ander misschien helemaal niet. Daar kan je alleen achter komen door regelmatig een breed onderzoek te doen naar alle aspecten van het werk, onder alle medewerkers. 

Uit de ervaringen van Lean Consultancy Group, die nu voor vier jaar op een rij op nummer 1 staat bij de Best Workplaces, blijkt dat goed werkgeverschap ook effect heeft op klanten: "We worden vaker door klanten en niet klanten benaderd omdat wij gezien worden als inspiratiebron en als voorbeeldorganisatie."