Fijn dat je er bent!
Wij maken op onze website gebruik van cookies. Geef per categorie jouw keuze voor het gebruik van cookies aan. Lees meer over de cookies in onze cookieverklaring. Wil je de beste website ervaring? Vink dan alle vinkjes aan.
Noodzakelijk
- Sessie cookies
- Inlog cookies
Statistieken
- Google Analytics
Functioneel
- Google Maps
- YouTube
- Social Media
Marketing
- Facebook

Winnaar Special Award Delen (Bijdragen): Novo Nordisk

De Special Awards van 2014 worden uitgereikt aan drie organisaties die in hun werkgeversbeleid speciale aandacht geven aan de drie beleidsterreinen die hunmedewerkers motiveren om samen te werken als een team of familie.

De organisaties die hiervoor een Special Award ontvangen, scoren zowel hoog op hun beleid als in de perceptie van de medewerker. Een van de Special Awards die we uitreiken is voor een organisatie die zeer betrokken is bij de maatschappij (beleidsterrein Delen – bijdragen).

DE WINNAAR VAN DE SPECIAL AWARD OP HET GEBIED VAN DELEN-BIJDRAGEN DIT JAAR IS NOVO NORDISK.

Novo Nordisk is een toonaangevende ontwikkelaar en producent van medicijnen en toedieningsystemen. Daarnaast investeert Novo Nordisk op grote schaal in diabetesonderzoek en -educatie, met als doel het veranderen van de toekomst van diabetes. Novo Nordisk is ervan overtuigd dat hun manier van maatschappelijk ondernemen een van de drijfveren is van hun zakelijk succes en een belangrijke bijdrage heeft geleverd aan de ontwikkeling van hun bedrijf tot een organisatie die zich kenmerkt door mensgerichtheid, integriteit, respect, eerlijkheid, openheid en betrokkenheid.

WAAROM WINT NOVO NORDISK DE SPECIAL AWARD VOOR DELEN-BIJDRAGEN?

Allereerst is de perceptie van de medewerkers binnen Novo Nordisk zeer positief als het aankomt op de bijdrage van de organisatie aan de maatschappij. De organisatie laat zeer uitgebreid beleid zien op dit gebied, waarbij de verschillende initiatieven een duidelijke link laten zien met de core business van de organisatie.

Het creëren van de juiste balans tussen de financiële gezondheid van het bedrijf, het behoud van de aarde en het verbeteren van de levenskwaliteit voor huidige en toekomstige generaties; dat is waar maatschappelijk verantwoord ondernemen volgens Novo Nordisk om draait. Om deze visie op maatschappelijk verantwoord ondernemen concreet vorm te geven, heeft Novo Nordisk de ‘Triple Bottom Line’ ontwikkeld. De Triple Bottom Line is een visuele weergave van hun streven om in alles wat ze doen de juiste balans te vinden tussen de financiële gezondheid van het bedrijf, hun sociale verantwoordelijkheid en de bescherming van het milieu.

  • Ca 50% van de winst wordt geherinvesteerd in de diabeteszorg. Er zijn een groot aantal lokale projecten in de ziekenhuizen en huisartsenzorg, om de afstemming/samenwerking te verbeteren en de kwaliteit van leven voor mensen met diabetes verbetert. Een groot aantal (buitendienst) medewerkers is daarbij direct betrokken.
  • Novo Nordisk medewerkers zijn ook nauw betrokken bij een tal van projecten ter verbetering van de diabeteszorg in Nederland onder de noemer “Changing Diabetes”.
  • Novo Nordisk kent tevens het TakeAction programma. Het belangrijkste van TakeAction is dat medewerkers de tijd en/of geld krijgen om vrijwilligerswerk te doen dat bijdraagt aan de verbetering van kwaliteit van leven van mensen wereldwijd.
  • Een ander initiatief is de Bas van de Goor foundation. Novo Nordisk heeft op verschillende thema’s een samenwerking met deze foundation. Zij organiseren jaarlijks verschillende sportieve evenementen voor kinderen met diabetes. Medewerkers  van Novo Nordisk kunnen zich voor deze evenementen aanmelden als vrijwilliger.
  • Jaarlijks stelt Novo Nordisk een bedrag van 225 euro per schoolgaand kind in de leeftijd van 4 t/m 18 jaar van Novo Nordisk medewerkers beschikbaar aan de school van het kind. De school kan dit geld gebruiken om educatieve projecten te financieren.

Deze programma’s laten zien dat het leveren van een bijdrage aan de maatschappij echt onderdeel is van de organisatiecultuur bij Novo Nordisk. Medewerkers geven dan ook aan een goed gevoel te krijgen van het beleid op dit gebied.

Op 8 april verschijnt in het HR vakblad PWdeGids een Special omtrent de Best Workplaces 2014. In deze special staan de drie Special Awards winnaars centraal. Houd onze website in de gaten en lees vanaf 8 april het verhaal van Microsoft, ICM Opleidingen & Trainingen en Novo Nordisk.

Interesse in dit onderwerp? Lees dan ook:


Wil je op de hoogte blijven van nieuwe publicaties, events en ander nieuws? Volg ons dan op LinkedIn en meld je aan voor de nieuwsbrief!



020 260 06 94
© Great Place to Work® Institute. All Rights Reserved.
made with by CIC