Fijn dat je er bent!
Wij maken op onze website gebruik van cookies. Geef per categorie jouw keuze voor het gebruik van cookies aan. Lees meer over de cookies in onze cookieverklaring. Wil je de beste website ervaring? Vink dan alle vinkjes aan.
Noodzakelijk
- Sessie cookies
- Inlog cookies
Statistieken
- Google Analytics
Functioneel
- Google Maps
- YouTube
- Social Media
Marketing
- Facebook

Gastblog CSU: Geen rondje van de zaak, maar door de zaak

Die leiding van een goede werkgever van tegenwoordig heeft niet alleen meer aandacht voor KPI’s, EBITDA-ratio’s en ISO 9001-normeringen. Nee, die goede werkgever is er vooral voor zijn personeel. Het is al vaker gezegd en geschreven: de werkelijke waarde van een bedrijf zit niet in de gebouwen, niet in de machines en ook niet in het volle parkeerterrein met eigen vrachtwagens. Nee, die waarde zit in de medewerkers. En in een tijd waarin de vaste arbeidscontracten niet zoveel waarde meer hebben, zou ondernemers er alles aan gelegen moeten zijn om mensen te boeien en te binden.

Rondje over de werkvloer

Hoe? Het is een eye-opener, maar hoeveel CEO’s, directeuren en managers maken regelmatig een rondje over de eigen werkvloer? Een praatje aanknopen met een medewerker aan de lopende band, een compliment uitdelen aan een magazijnmedewerker of even koffie drinken met de dames van de administratie? Veel te weinig vermoedelijk. Het klinkt heel eenvoudig. Maar juist die persoonlijke interesse, die interactie van mens tot mens maakt echt verschil in een tijd als deze. Het sterkt werknemers in hun idee dat hun werk er echt toe doet. En dat iedereen op de zaak belangrijk is, ongeacht hun functietitel of functiewaarderingsschaal.

Antwoord op cruciale vragen

Zo’n rondgang kan ook het antwoord geven op cruciale vragen. Heeft die strategische verandering wel resultaat gehad in de ogen van de medewerkers? Wordt onze nieuwe missie wel gedragen door iedereen? En is de bedrijfscultuur nog altijd de cultuur zoals die in het beleidsplan mooi verwoord op papier staat?

Goed werkgeverschap is soms verbazingwekkend gemakkelijk te tonen, zonder torenhoge investeringen. Laat gewoon zien dat u om uw mensen geeft. Niet met een rondje van de zaak, maar dóór de zaak!

Over CSU

CSU is in Nederland voor bedrijven een deskundige, proactieve en innovatieve partner in schoonmaak en gelieerde markten. CSU wil een bedrijf zijn waar klanten graag klant worden en blijven en waar mensen graag komen en blijven werken. Een integere, mensgerichte organisatie met persoonlijke aandacht voor werknemers en klanten. Vanuit een verantwoord rendement en een continuïteitsstreven helpt CSU met duurzame oplossingen klantdoelstellingen te verwezenlijken.

Interesse in dit onderwerp? Lees dan ook:

 

Wil je op de hoogte blijven van nieuwe publicaties, events en ander nieuws? Volg ons dan op LinkedIn en meld je aan voor de nieuwsbrief!



020 260 06 94
© Great Place to Work® Institute. All Rights Reserved.
made with by CIC