Een optimale Great Place to Work experience » Great Place to Work Nederland

Een optimale Great Place to Work experience

Sinds april is Jan van der Wegen toegevoegd aan het Great Place to Work team in de rol van Customer & Employee Experience Specialist. De customer en employee experience is de manier waarop klanten èn medewerkers de interactie met een organisatie ervaren. Vanuit zijn rol wil Jan ervoor zorgen dat die ervaringen zo optimaal mogelijk worden gemaakt. Dit door oprechte aandacht te hebben voor de ‘journey’ die deelnemende organisaties afleggen en door deze aan te laten sluiten bij hun behoeftes. We stellen vier vragen aan Jan:

Vraag 1: Waarom hebben jullie besloten om Customer Experience (CX) en Employee Experience (EX) samen te voegen?

Hoe meer contact klanten en medewerkers hebben, hoe sterker het verband tussen CX en EX. De medewerkers vormen immers de eerste ambassadeurs van een organisatie. Wanneer hun ervaring en beleving bij de organisatie top is, helpt dat hen om ook de klanten de best mogelijke experience te geven. Ook auteur en ‘management en leiderschapsgoeroe’ Simon Sinek (o.a. van Start with why) beschreef het in een passende zin: "Customers will never love a company until the employees love it first."

Vraag 2: Wat maakt het speciaal om als organisatie deel te nemen aan Great Place to Work?

Waar moet ik beginnen? Los van het feit dat er grondig onderzoek gedaan wordt naar het werkgeverschap vanuit het medewerkers- èn organisatieperspectief, is Great Place to Work echt een partner in de ontwikkeling van jouw organisatie. Het zorgt voor een benchmark met organisaties die op je lijken qua grootte en/of branche, er wordt regelmatig nieuwe relevante content gedeeld en de Great Place to Workers willen altijd iets extra’s voor je doen. Ook maak je als organisatie deel uit van een mooi netwerk, waarin je met gelijkgestemden best practices deelt en kunt deelnemen aan inspiratiesessies.

Vraag 3: Waarvoor kunnen deelnemende organisaties bij jou terecht?

Met alle vragen die betrekking hebben op de customer en/of employee experience kun je bij mij terecht. Heb je feedback, een tip of vraag? Dan hoor ik daar graag alles over! Daarbij heb ik vanuit mijn commerciële en opleidingskundige achtergrond een verfrissende kijk op het ontwikkelen van mensen in organisaties. Dus ook op dat gebied kun je bij mij aankloppen.

Vraag 4: Wat is jouw gouden tip voor een organisatie die ook met CX/EX aan de gang wil?

Alles valt of staat met vertrouwen. Belangrijk om hierbij te vermelden is dat vertrouwen niet voortkomt uit de beloften die organisaties doen, maar hoe klanten en medewerkers het gedrag van organisaties ècht ervaren. Om nog maar een quote te gebruiken: ‘It’s not the thought that counts, it’s what you do.’ En hoe je dat vertrouwen bouwt, daar kunnen onze consultants je alles over vertellen. 

Wil je meer weten over Great Place to Work? Neem contact met ons op of plan een 15 minuten vrijblijvend adviesgesprek in. 



« Blogs & Artikelen
020 260 06 94
© Great Place to Work® Institute. All Rights Reserved.
made with by CIC