Fijn dat je er bent!
Wij maken op onze website gebruik van cookies. Geef per categorie jouw keuze voor het gebruik van cookies aan. Lees meer over de cookies in onze privacyverklaring. Wil je de beste website ervaring? Vink dan alle vinkjes aan.
Noodzakelijk
- Sessie cookies
- Inlog cookies
Statistieken
- Google Analytics
Functioneel
- Google Maps
- YouTube
- Social Media
Marketing
- Facebook

ORMIT wint Special Award in categorie 'Werven' 2017

ORMIT wint de Special Award in de categorie 'Werven'

Tijdens de bekendmaking van de lijst van Best Workplaces op 21 maart 2017 werden er Special Awards uitgereikt voor drie beleidsterreinen: Werven, Vieren en Delen – Bijdragen. ORMIT won de Special Award voor Werven. Wat onderscheidt ORMIT op het gebied van werven van andere organisaties?

Over ORMIT

ORMIT wil organisaties succesvoller maken door het vinden, ontwikkelen en verbinden van jonge WO-toptalenten aan organisaties. ORMIT staat voor de duurzame ontwikkeling van de leiders van morgen. Deze toekomstige leiders doorlopen het ORMIT-traineeship waarbij zij ontwikkeld en gestimuleerd worden om het beste uit zichzelf te halen.

Variëteit aan programma’s 

ORMIT heeft een erg uitgebreid en gevarieerd werving & selectiebeleid met diverse originele onderscheidende programma’s. De paraplu van het wervingsbeleid is de employer branding van ORMIT. De organisatie wil een excellente werkgever zijn om zich hiermee te onderscheiden van andere werkgevers. Hoe ze dit onder andere doen, is door studenten echt het ORMIT traineeship te laten ervaren door het aanbieden van workshops op universiteiten, het organiseren van inhouse-dagen bij ORMIT, alsook het organiseren van trainingen voor studentenverenigingen. Daarnaast adverteert ORMIT, zijn ze aanwezig op beurzen, alsook op bedrijvendagen bij universiteiten. Cultural fit als uitgangspunt ORMIT werft heel sterk vanuit hun cultural fit. Bij de selectie heeft de organisatie een heel duidelijk profiel van wat de gewenste ORMIT’er is en kijkt daar ook heel kritisch naar. ORMIT krijgt heel veel sollicitaties en een enkeling gaat dan door naar een assessment. Daar worden dan mensen uitgekozen die uiteindelijk, zoals zij noemen, uitstekende bruggenbouwers, verbinders en resultatenversnellers zijn. Dat zijn de kwaliteiten waar de ORMIT-trainees om bekend staan. En ondanks dat het een middelgrote organisatie is met circa 160 medewerkers, weet de organisatie toch de top van de afgestudeerden aan te trekken. Dat doet ORMIT inmiddels sinds 1994 en heeft sindsdien zo’n 1200 toptalenten weten aan te trekken. 

Ontwikkeling centraal 

In die hele arbeidsmarktcommunicatie/propositie staat ontwikkeling echt centraal. Dat wil zeggen, de professionele en persoonlijke ontwikkeling van de trainee. ORMIT wil ook mensen aannemen die vanuit een intrinsieke drijfveer kiezen om zichzelf te ontwikkelen gedurende dat traineeship van twee jaar. Heel sterk aan ORMIT is dat je na de assessment dag van het selectieproces een uitgebreide rapportage en terugkoppeling krijgt, die heel ontwikkelingsgericht is. Daarin krijgt de kandidaat hele duidelijke feedback over hoe je bent overgekomen. Ook de kandidaten die het uiteindelijk niet zijn geworden krijgen deze terugkoppeling, wat ook heel waardevol is bij het vinden van een passende baan. De visie van ORMIT daarop is ook dat iedereen een potentiële ambassadeur kan zijn van de organisatie. Op die manier wilt ORMIT ook zo vriendelijk mogelijk omgaan met elke sollicitant. 

Constant verbeteren 

We zien dat ORMIT meer doet op het gebied van werven ten opzichte van vorig jaar. De voorgaande jaren was het wervingsbeleid ook al ontzettend uitgebreid, gevarieerd en onderscheidend. Wat mooi is aan ORMIT is dat het een organisatie is die steeds weer kijkt hoe ze dingen kan verbeteren en dat doet ze ook op werving & selectie vlak. ORMIT evalueert het wervingsbeleid regelmatig. Daarnaast is ORMIT afgelopen jaar gestart met het evalueren van zowel het recruitment als het selectieproces middels de Net Promotor Score methode. De organisatie krijgt daarbij ook hoge NPS scores voor bijvoorbeeld besturentrainingen, de inhouse-dagen die ze organiseert en de algemene NPS score ORMIT. Je ziet dat ORMIT sterk bezig is om als Great Place to Work  voortdurend nieuwe dingen te creëren. 

Interesse in dit onderwerp? Lees dan ook:

 

Wil je op de hoogte blijven van nieuwe publicaties, events en ander nieuws? Volg ons dan op LinkedIn en meld je aan voor de nieuwsbrief!



« Blogs & Artikelen
020 260 06 94
© Great Place to Work® Institute. All Rights Reserved.
made with by CIC