Fijn dat je er bent!
Wij maken op onze website gebruik van cookies. Geef per categorie jouw keuze voor het gebruik van cookies aan. Lees meer over de cookies in onze cookieverklaring. Wil je de beste website ervaring? Vink dan alle vinkjes aan.
Noodzakelijk
- Sessie cookies
- Inlog cookies
Statistieken
- Google Analytics
Functioneel
- Google Maps
- YouTube
- Social Media
Marketing
- Facebook

Novo Nordisk: #1 Large & Multinational Workplaces 2015

Farmaceut Novo Nordisk is dit jaar de nummer 1 op de lijst van Best Workplaces in de categorie Large & Multinational Workplaces!

 Werken bij Novo Nordisk is meer dan een baan. Changing diabetes, daar draait het om”

WAT MAAKT NOVO NORDISK EEN GREAT WORKPLACE?

De missie van de Deense onder­neming is changing diabetes en dat bepaalt de cultuur. Maar uiteindelijk moet er ook een product worden verkocht. Hoe ver­enig je de verschillende kwaliteiten die daarvoor nodig zijn? Volgens Inge Ernst, HR manager van de Nederlandse vestiging van Novo Nordisk, speelt zingeving daarin een sleutelrol. ‘We stimuleren dat sterk. We zijn een sales- en marketingorganisatie en dat trekt mensen aan die van nature commercieel ingesteld zijn. Maar voor ons is van belang dat ze daarnaast ook inhou­delijk gedreven zijn.’ 

Met betrekking tot de arbeidscommu­nicatie is dat best lastig, erkent Ernst. Het feit dat Novo Nordisk een Great Place to Work is helpt bij de werving en selectie. ‘Onze goede score trekt inhoudelijk gemoti­veerde mensen. Dat vind ik het mooie van dit onderzoek,’ zegt Ernst. ‘Het vraagt naar heel andere dingen dan werknemers tevredenheid. Great Place to Work® onder­zoekt niet alleen of medewerkers lekker in hun vel zitten, maar ook of ze gecommit­teerd zijn aan de doelstellingen en zich daarin gefaciliteerd voelen. Iemand die de hele dag koffie zit te drinken kan immers heel tevreden zijn, maar daar heb je als or­ganisatie niet zoveel aan.’ 

Ernst vindt dat er praktisch bruikbare informatie uit het onderzoek komt. Maar dat is niet het enige: het stempel ‘Best Workplace’ maakt trots. ‘Dat wordt écht zo ervaren door onze mensen. We heb­ben relatief veel open sollicitaties. Het onderzoek pakt dus ook goed uit voor onze arbeidscommunicatie.’ 

WAT ONDERSCHEID JULLIE VAN ANDERE ORGANISATIES?

Wat Novo Nordisk volgens Inge Ernst onderscheidt, is wat ze zelf wel eens Danish decency noemt: respect voor el­kaar, het product en de klanten, transpa­rantie. ‘We zijn een commercieel bedrijf, maar het gaat ons om meer dan dat,’ zegt Ernst. ‘Dat maakt het werken hier uniek. We willen een fijne en uitdagende plek om te werken zijn. We hebben een enorme betrokkenheid bij onze mensen en vragen daar ook veel voor terug. Het is hier geen luilekkerland. Sterker, het is heel hard werken. Maar we doen dat om mensen met diabetes te helpen. 

Lees het gehele interview met Inge Ernst van Novo Nordisk in de Special Best Workplaces 2015 in de Elsevier. 

CAROLINE MULLERS, SENIOR CONSULTANT VAN GREAT PLACE TO WORK®, OVER NOVO NORDISK

Novo Nordisk heeft een mooi beleid dat echt zorg voor de medewerkers laat zien. We zien dat de missie van Novo Nordisk 'Changing Diabetes' terugkomt in alle facetten van hun manier van werken. Van hun werving tot aan hun programma’s om bij te dragen en medewerkers te inspireren. Hun missie wordt heel duidelijk uitgedragen, geleefd en ook gewaardeerd door hun medewerkers.

Interesse in dit onderwerp? Lees dan ook:

 

Wil je op de hoogte blijven van nieuwe publicaties, events en ander nieuws? Volg ons dan op LinkedIn en meld je aan voor de nieuwsbrief!



020 260 06 94
© Great Place to Work® Institute. All Rights Reserved.
made with by CIC