Flag

ICM opleidingen & trainingen

Branche
Opleidingscentrum
Locatie
Utrecht
Opgericht in
 
2003
 
Aantal medewerkers
 
118
Website

Icm.nl/

ICM
ICM opleidingen & trainingen_Best Workplaces 2022

Over deze organisatie

ICM is door de energie en visie van oprichters Erik Smithuis en Harrie-Peter Roefs ontstaan. Het plan was helder: een bedrijf met een unieke spirit opzetten waar de persoonlijke ontwikkeling van mensen centraal staat, zowel intern als extern. Waar naast het behalen van resultaten ook aandacht mag zijn voor plezier.

ICM

“Het unieke aan ICM is de verbinding onderling en persoonlijke aandacht voor elkaar gecombineerd met het behalen van resultaat met kwaliteit. Het is een plek waar je jezelf kan zijn, successen worden gevierd en waar interesse in je wordt getoond als mens en professional. ik ga elke dag met heel veel plezier naar mijn werk!”

98%

Het werken in een leuke werkomgeving en gastvrijheid bij het ontvangen van nieuwe medewerkers.

98%

Eerlijke behandeling van mensen ongeacht persoonskenmerken.

98%

Verbondenheid tussen collega's onderling, iedereen kan zichzelf zijn en mensen helpen elkaar.

97%

Management is integer en oprecht.

ICM
ICM

Great Place to Work over

ICM opleidingen & trainingen is getoetst op de Great Place to Work criteria. Op basis van de feedback van de medewerkers over de mate van vertrouwen, trots en plezier is ICM opleidingen & trainingen gecertificeerd. 

De medewerkers scoren het hoogst op de Onderlinge verbondenheid & plezier. Onder andere de stelling ‘Mensen hier vieren speciale gelegenheden’ scoort 100%. 

 

Werken bij

Onboarding bij ICM

Iedereen herinnert zich nog wel de eerste werkdag bij een nieuwe baan. De werkgever speelt de hoofdrol op deze dag. De ene werkgever heeft alles tot in de puntjes voorbereid en geeft de nieuwe medewerker het gevoel van een warm bad. De andere werkgever lijkt verbaasd dat de nieuwe medewerker vandaag al begint en moet halsoverkop nog een laptop gaan regelen bij ICT. Hoe dan ook, zo’n eerste werkdag maakt altijd indruk.

Bij ICM doen we er alles aan om ervoor te zorgen dat een nieuwe medewerker een fantastische eerste indruk krijgt. Niet alleen van ICM als nieuwe werkgever maar ook van alle nieuwe collega’s en de nieuwe functie. We willen graag dat een nieuwe ICM’er zo snel mogelijk (1) onderdeel wordt van de ICM cultuur, (2) in verbinding is met collega’s en klanten, (3) weet welke verwachtingen er zijn en (4) de ICM brede processen kent.

Bij ons begint onboarding trouwens niet op de eerste werkdag maar al op het moment dat we een kandidaat een aanbod doen voor een functie. We geven die persoon dan meteen inlogcodes voor onze online leeromgeving voor (nieuwe) medewerkers. Hier zijn alle ins en outs te vinden. Van de missie en visie van ICM tot de betekenis van belangrijke afkortingen die naar elkaar geroepen worden op kantoor. Maar hier staat ook praktische informatie voor de eerste werkdag zoals: “Wat is de dresscode?” en “Hoe is de lunch geregeld?”.

Voordat de eerste werkdag aanbreekt laten we af en toe weten dat we uitkijken naar de komst van de nieuwste aanwinst. Op de eerste echte werkdag kan het niemand ontgaan dat er die dag een nieuwe medewerker begint. Posters op het prikbord, de werkplek bezaaid met ICM goodies (waaronder de enige echte ICM Bingokaart) en de nieuwe medewerker krijgt een tour door het kantoor. Er is nauwelijks tijd om achterover te leunen want de eerste taken staan al op de to-do-list: het kiezen van drie talenten die komen te staan op het persoonlijke kluisje op de gang en het toevoegen van een leuke foto in ons online gezichtenboek.

Tijdens de eerste drie maanden van een carrière bij ICM gaat het proces van onboarding door. Uitnodigingen voor een kennismaking met de HR adviseur, de oprichters, allerlei trainingen over het systeem en als kers op de taart uitnodigingen voor leuke events met collega’s. Samen doen we er alles aan zodat een nieuwe medewerker zo snel mogelijk ingeburgerd is. Samen kom je verder.

Wil je dit onboarding proces zelf meemaken? Check onze vacatures via onze website.

Ontdek meer over de cultuur van ICM in hun Culture Audit.

media
Contactpersoon
Lieke Bosch, Mariëlle van Wieringen en Cristel van den Heuvel

Media

GPTW Culture Audit 2019 ICM opleidingen trainingen
(pdf | 45 MB)