Fijn dat je er bent!
Wij maken op onze website gebruik van cookies. Geef per categorie jouw keuze voor het gebruik van cookies aan. Lees meer over de cookies in onze cookieverklaring. Wil je de beste website ervaring? Vink dan alle vinkjes aan.
Noodzakelijk
- Sessie cookies
- Inlog cookies
Statistieken
- Google Analytics
Functioneel
- Google Maps
- YouTube
- Social Media
Marketing
- Facebook

Certificering

De eerste stap voor erkenning van goed werkgeverschap is certificering. In de For All methodologie is certificering 100% gebaseerd op de perceptie van de medewerkers. Aanvullend levert een organisatie de Culture Brief aan: een document met daarin onder andere demografische gegevens en cijfers over bijvoorbeeld werving en verloop. Deze data gebruiken wij geaggregeerd voor publicaties van trends. Lees meer over certificering

Deelname lijst van Best Workplaces

Waarbij certificering de basis vormt voor de erkenning, onderscheiden wij met de lijst van Best Workplaces die werkgevers die excelleren in het creëren van een Great Place To Work For All. De berekening van de lijst is gebaseerd op de vernieuwde For All methodiek. Om op de lange termijn goed werkgeverschap te waarborgen is het van belang dat wij het werkgeversperspectief meenemen. Dit doen wij door middel van de Culture Audit en haar 12 thema’s. Op basis van alle gecertificeerde organisaties maken wij een berekening om tot een top 10 per categorie te komen (Multinational, Large, Medium & Small).

Dit is hoe het werkt:

Iedere organisatie kan een great place to work zijn, ongeacht sector. Als organisatie doorloop je de volgende stappen om te komen tot een nominatie voor de Best Workplaces. In iedere fase kan, indien gewenst, Great Place To Work begeleiding bieden. Voor lijstdeelname geldt een minimum van 20 medewerkers. 

1. Trust Index
(medewerkersonderzoek)

Meet de perceptie van de medewerkers over de mate van vertrouwen, trots en plezier.

2. Culture Audit
(werkgeversonderzoek)

Ontvang een analyse van jullie beleid & programma's aan de hand van negen thema's.


3. Analyse van de resultaten

Ontvang een terugkoppeling van de resultaten en advies voor opvolging. 

4. Certificering


Ontvang de titel Great Place to Work Certified indien jullie organisatie voldoet aan de criteria.


5. Nominatie voor de Top Best Workplaces

Als Great Place to Work Certified komen jullie in aanmerking voor een plek bij de Top 10 Best Workplaces. 

Wat levert het zijn van een Great Place To Work op?

Behouden van medewerkers

Een positief en sterk werkgeversimago vergroot de naamsbekendheid, helpt bij het aantrekken en behouden van medewerkers en onderscheidt een organisatie van haar concurrenten. Het zijn van een goede werkgever is een prestatie om trots op te zijn en om te intern en extern te delen. Great Place To Work ondersteunt organisaties hierbij met een uitgebreide MediaToolkit en diverse uitingen. 

Beter werkgeversimago

Organisaties kunnen de labels inzetten om herkenbaar te zijn als goede werkgever op de arbeidsmarkt. Medewerkers anno nu zijn op zoek naar organisatie die passen bij waar ze voor staan, waar ze zich kunnen ontwikkelen en verder kijken dan enkel salaris. Het zijn van een goede werkgever is een onderscheidende factor bij deze zoektocht. 

Betere bedrijfsresultaten

De belangrijkste ambassadeurs van je organisatie zijn de medewerkers zelf. Employer Branding is alleen succesvol als je daadwerkelijk zelf een goede werkgever bent. Medewerkers zullen oprecht trots op hun werk en organisatie zijn. Tegelijkertijd levert het zijn van een goede werkgever op dat mensen het beste uit zich zelf halen in een omgeving van vertrouwen.

Wil je vrijblijvend in gesprek over de mogelijkheden voor jouw organisatie?

020 260 06 94
© Great Place to Work® Institute. All Rights Reserved.
made with by CIC