Fijn dat je er bent!
Wij maken op onze website gebruik van cookies. Geef per categorie jouw keuze voor het gebruik van cookies aan. Lees meer over de cookies in onze privacyverklaring. Wil je de beste website ervaring? Vink dan alle vinkjes aan.
Noodzakelijk
- Sessie cookies
- Inlog cookies
Statistieken
- Google Analytics
Functioneel
- Google Maps
- YouTube
- Social Media
Marketing
- Facebook

Great Place To Work criteria

Organisaties die zich onderscheiden op het gebied van goed werkgeverschap erkent Great Place To Work via de labels Great Place To Work Certified en Best Workplace. Een great place to work is een organisatie waarin je vertrouwen hebt in de mensen voor wie je werkt, trots bent op je baan en plezier hebt met collega's. Via erkenning van goed werkgeverschap streeft Great Place to Work Nederland ernaar om organisaties te stimuleren hun mensen op de eerste plek te zetten en daarmee om nog meer mensen de kans te geven om te kunnen werken bij een geweldige werkgever.

Criteria gebaseerd op medewerkersinput en organisatiecultuur
Sinds de start van deze werkgeverslijst in 2003 zijn de criteria gebaseerd op het medewerkersperspectief (gemeten door de Trust Index) en het managementperspectief (gemeten door de Culture Audit). De criteria zorgen ervoor dat niet iedere deelnemende organisatie de lijst haalt:

  • Een score van 70% of hoger op het medewerkersonderzoek naar vertrouwen, trots en plezier (Trust Index)
  • Vereiste respons op het medewerkersonderzoek op basis van een 95% confidence interval
  • Een score van 21 punten of hoger op de negen thema’s uit werkgeversbeleid (Culture Audit)

Indien een organisatie voldoet aan de criteria dan kan de organisatie direct, na de terugkoppeling van de resultaten, het label Great Place to Work Certified dragen. Ieder jaar in maart maken wij, op basis van alle gecertificeerde organisaties, een Top 10 Best Workplaces per categorie (Multinational, Large, Medium en Small).

Internationale erkenning
Naast een Nederlandse lijst publiceren wij nationale lijsten in 60 landen. Op basis van deze lijsten selecteren wij ook de Europese, Aziatische en Latijns-Amerikaanse Best Workplaces. Jaarlijks in oktober publiceren wij de World’s Best Workplaces. 

Willen jullie toetsen of jullie organisatie ook voldoet aan de criteria? 

Dit is hoe het werkt:

Iedere organisatie kan een great place to work zijn, ongeacht sector. Als organisatie doorloop je de volgende stappen om te komen tot een nominatie voor de Best Workplaces. In iedere fase kan, indien gewenst, Great Place To Work begeleiding bieden. Voor lijstdeelname geldt een minimum van 20 medewerkers. 

1. Trust Index
(medewerkersonderzoek)

Meet de perceptie van de medewerkers over de mate van vertrouwen, trots en plezier.

2. Culture Audit
(werkgeversonderzoek)

Ontvang een analyse van jullie beleid & programma's aan de hand van negen thema's.


3. Analyse van de resultaten

Ontvang een terugkoppeling van de resultaten en advies voor opvolging. 

4. Certificering


Ontvang de titel Great Place to Work Certified indien jullie organisatie voldoet aan de criteria.


5. Nominatie voor de Top Best Workplaces

Als Great Place to Work Certified komen jullie in aanmerking voor een plek bij de Top 10 Best Workplaces. 

Wat levert het zijn van een Great Place To Work op?

Behouden van medewerkers

Een positief en sterk werkgeversimago vergroot de naamsbekendheid, helpt bij het aantrekken en behouden van medewerkers en onderscheidt een organisatie van haar concurrenten. Het zijn van een goede werkgever is een prestatie om trots op te zijn en om te intern en extern te delen. Great Place To Work ondersteunt organisaties hierbij met een uitgebreide MediaToolkit en diverse uitingen. 

Beter werkgeversimago

Organisaties kunnen de labels inzetten om herkenbaar te zijn als goede werkgever op de arbeidsmarkt. Medewerkers anno nu zijn op zoek naar organisatie die passen bij waar ze voor staan, waar ze zich kunnen ontwikkelen en verder kijken dan enkel salaris. Het zijn van een goede werkgever is een onderscheidende factor bij deze zoektocht. 

Betere bedrijfsresultaten

De belangrijkste ambassadeurs van je organisatie zijn de medewerkers zelf. Employer Branding is alleen succesvol als je daadwerkelijk zelf een goede werkgever bent. Medewerkers zullen oprecht trots op hun werk en organisatie zijn. Tegelijkertijd levert het zijn van een goede werkgever op dat mensen het beste uit zich zelf halen in een omgeving van vertrouwen.

Wil je vrijblijvend in gesprek over de mogelijkheden voor jouw organisatie?

020 260 06 94
© Great Place to Work® Institute. All Rights Reserved.
made with by CIC