Menu

Great Place To Work-Certified™

Specsavers

Great Place To Work™ Certified
Oktober 2022 - Oktober 2023
Great Place To Work™ Certified
Oktober 2020 - Oktober 2021
Great Place To Work™ Certified
September 2018 - September 2019
Great Place To Work™ Certified
September 2019 - September 2020
Great Place To Work™ Certified
Oktober 2023 - Oktober 2024
Best Workplaces™ Europe 2023 - Multinational
Positie 12

Over deze organisatie

Specsavers is een familiebedrijf. Ambitieus, hardwerkend en we willen altijd de beste zijn. Onze kernwaarde ‘behandel anderen zoals je zelf behandeld wilt worden’ is het belangrijkste onderdeel van onze cultuur. We benaderen elkaar én onze klanten warm, vriendelijk en informeel.

Leon Brouwer, Medewerker
“Ik heb kennisgemaakt met veel hardwerkende mensen die passie voor hun vak hebben. Leuke collega’s, een fijne werksfeer en veel mogelijkheden. Ik kan in sneltreinvaart mijn audiciensdiploma halen en word klaargestoomd tot een goede audicien. Dat maakt Specsavers voor mij een great place to work..”
Wouter van der Hoeven, Country Director
“Als we onze collega’s vragen wat ons een Great Place To Work maakt, dan geven zij unaniem aan dat ze zich kunnen ontplooien en hun competenties kunnen inzetten om een positief verschil te maken in het leven van mensen.”

Over de Great Place To Work-certificering

De stem van de medewerker vinden we het belangrijkst. Daarom is deze certificering 100% gebaseerd op het Trust Index™-medewerkersonderzoek. Dit onderzoek bestaat uit 60 stellingen over verschillende thema’s. Hiermee meten we vertrouwen, trots en plezier in organisaties.

Dit zijn de voorwaarden voor certificering:

  • een score van 70% of hoger op de Trust Index;
  • een minimale respons;
  • een ingevulde Culture Brief™.

Het certificaat is één jaar geldig. Organisaties met de hoogste scores op de Trust Index maken kans op een plek op de lijst van Best Workplaces™.

Bekijk de video

Werken bij Specsavers

Voor winkelpartners is er de HR Toolbox, een gids over het voeren van goede gesprekken met winkelmedewerkers. Er zijn ook checklists en ander advies over wat te doen bij het onboarden van een nieuw teamlid. Als onderdeel van de onboarding zullen alle nieuwe collega’s door hun winkelpartner worden geïntroduceerd in de "Mijn Specsavers" trainingsapp. Tijdens de onboarding zal de In-Store Trainer (samen met partners) verantwoordelijk zijn voor de introductie en nieuwe starters ondersteunen.

Support Office collega’s ontvangen voor de eerste dag een 'Welkom bij Specsavers-brief' om hen voor te bereiden op het introductieplan. Op de eerste dag wordt de nieuwe collega met bloemen ontvangen en voorgesteld aan het eigen team en wordt het introductieplan doorgesproken. HR geeft uitleg over de organisatie, onze cultuur, het beleid en de handboeken/HR-tools. Er wordt ook een buddy toegewezen aan elke nieuwe collega die ervoor zorgt dat hij zich welkom voelt, iemand heeft om mee te lunchen en iemand om naar toe te gaan voor meer praktische vragen. Via de Global Online Induction-module, die alle nieuwe starters tijdens hun eerste paar weken moeten volgen, krijgen ze een inleiding tot Specsavers en onze geschiedenis, feiten over ons bedrijf, visie en waarden, leidende principes en gedrag, al onze regio's en de customer journey. Daarnaast is er een Local Induction module, om de nieuwe starter beter bekend te maken met de Specsavers business in Nederland.

Contact
Nicolette Spanjersberg
Stuur mij een e-mail Bekijk onze vacatures
 

Laat zien dat je een goede werkgever bent

Ontdek de voordelen en voorwaarden van certificering en deelname aan de Best Workplaces.

CTA_Certified