Visie » Great Place to Work Nederland

Onze visie op goed werkgeverschap

Een organisatiecultuur waar maximale aandacht is voor de mens maakt een organisatie een goede werkgever. Alles begint met vertrouwen. In een cultuur waar iedereen een grote mate van vertrouwen ervaart zijn organisaties beter in staat de potentie van iedereen maximaal in te zetten.

Op basis van onze jarenlange ervaring en onderzoekresultaten weten wij dat focus op mensen en het creëren van vertrouwen leidt tot betere individuele prestaties, betere teamprestaties en betere bedrijfsresultaten.

"Wanneer medewerkers zichzelf, elkaar en hun leiders vertrouwen, halen zij het beste uit zichzelf. Het maakt dat samenwerkingen in teams en tussen afdelingen soepel en plezierig verlopen waardoor gefocust kan worden op de dingen die écht belangrijk zijn."

Het Great Place to Work-model: de route naar goed werkgeverschap

Om een goede werkgever te zijn is het belangrijk om vanuit twee perspectieven naar het werkgeverschap te kijken: vanuit de medewerkers én vanuit de organisatie. Deze combinatie maakt het Great Place to Work-model uniek en vormt hiermee de leidraad om goed werkgeverschap te bouwen. 

Trust Index

 

Medewerkersperspectief

Vanuit het medewerkersperspectief is een organisatie een goede werkgever wanneer je vertrouwen hebt in de mensen met wie je werkt, trots bent op je baan en plezier hebt met collega’s. De kwaliteit van de onderlinge relaties, en niet de arbeidsvoorwaarden, maken het verschil. 

Medewerkersonderzoek

Culture Audit

 

Werkgeversperspectief

Vanuit de organisatie kun je een werkomgeving van vertrouwen, trots en plezier creëren door beleid en programma’s te ontwikkelen. Het is hierbij belangrijk dat het beleid bijdraagt aan de gewenste organisatiecultuur en een positief effect heeft op de employee experience.

Werkgeversonderzoek
Goed werkgeverschap is meer dan arbeidsvoorwaarden

Het gaat niet om pingpongtafels, massages of een kantoorhond.
De belangrijkste aspecten van goed werkgeverschap zijn niet duur. Iedere organisatie kan een goede werkgever te zijn.
” 

Ontdek in deze TED video met de Great Place to Work CEO Michael C. Bush de factoren die belangrijk zijn om een succesvolle werkgever te worden.

Vertrouwen is geen ‘nice to have’

Vertrouwen is dat ene ding wat concurrenten niet kunnen kopiëren. Het lijkt op het eerste gezicht iets softs en ontastbaars. Maar in werkelijkheid is vertrouwen ontzettend pragmatisch en werkt het excellerend. Op basis van onze data blijkt dat organisaties met een hoge mate van vertrouwen significant betere resultaten laat zien dan organisaties met een lagere mate van vertrouwen.

Ontdek in dit artikel de resultaten van vertrouwen

Wij geloven dat

 

  • Iedere organisatie een great place to work kan zijn.

  • Goed werkgeverschap de weg is naar langdurig organisatiesucces.

  • Mensen binnen een organisatie het verschil maken. 

  • Vertrouwen  de basis is voor goed werkgeverschap.

  • Employer branding start met een sterke interne organisatiecultuur.

WIE WIJ ZIJN

 

Business Partner

Wij kunnen jouw organisatie helpen met het ontwikkelen van een cultuur gebaseerd op vertrouwen, waardoor de potentie van alle mensen maximaal wordt ingezet. Het medewerkers- en werkgeversonderzoek biedt inzicht in waar jullie organisatie staat op het gebied van goed werkgeverschap. 

oplossingen

 

Great Place to Work traject

Een organisatie ontwikkelen tot een goede werkgever, en dat blijven, vergt tijd, energie en commitment. Afhankelijk van jullie situatie en ambities stellen wij een passend traject op. Wil je weten welk traject bij jullie kan passen? Ontdek het op deze pagina. 

Blijf op de hoogte!

 

Follow us2

Volg ons op LinkedIn en Instagram. En abonneer je voor onze nieuwsbrief. 

Maak kennis met ons

 

Contact Great Place to Work

Plan een vrijblijvende kennismaking of
een 15 minuten telefonisch adviesgesprek.

Kennis & inspiratie

 

Publicaties Great Place to Work2

020 260 06 94
© Great Place to Work® Institute. All Rights Reserved.
made with by CIC