Great Place to Work traject » Great Place to Work Nederland

Hoe ziet een Great Place to Work traject eruit?

 shutterstock 495789754

 

De basis van ieder Great Place to Work traject is onderzoek. Daarnaast bieden wij analyse en advies bij het ontwikkelen van een cultuur gebaseerd op vertrouwen - het meest fundamentele onderdeel van jullie organisatiecultuur. Uit ons onderzoek blijkt dat een hoge mate van vertrouwen leidt tot betere prestaties.

Een succesvol traject draait om commitment en een goede opvolging. De belangrijkste onderdelen van een Great Place to Work-traject zijn:

Op basis van jullie behoeftes en doelen bepalen wij samen het ideale traject. Voor certificering zijn de twee onderzoeken verplicht. In alle gevallen zijn de stappen commitment, interne communicatie en opvolging cruciaal om het traject te laten slagen. Dit kan zowel met of zonder begeleiding vanuit Great Place to Work.  

Voorbeeld tijdspad Great Place to Work jaartraject

Voor een jaartraject geldt ongeveer de indeling: drie maanden commitment, communicatie en voorbereiding, één maand onderzoek en acht maanden opvolging. Het medewerkersonderzoek vraagt twee weken voor de praktische voorbereiding, twee weken voor de onderzoeksperiode en 1 tot 3 weken voor de rapportage(s). Gedurende het jaar krijgen jullie een eigen projectteam, bestaande uit consultant en projectmanager. Zij begeleiden jullie organisatie met advies, trainingen, planning en de praktische uitvoering. Jullie specifieke tijdpad is afhankelijk van jullie organisatiegrootte en verandertempo. 

 

Schermafbeelding 2019 08 30 om 13.57.30

 

Wat levert het op?

  • Een Great Place to Work-traject helpt om inzicht te krijgen, en te behouden, in hoe de medewerkers de organisatie ervaren en of het werkgeversbeleid aansluit bij de employee experience.

 

  • Door samen met de medewerkers te bouwen aan een cultuur van vertrouwen zal de betrokkenheid, inzet en prestaties van mensen, en daarmee de organisatie, toenemen. 

 

  • Door de hoge standaard van certificering zorgt de Great Place to Work erkenning voor een sterker employer brand, zowel intern als in de arbeidsmarktcommunicatie.

Ontdek testimonials

Investering

 

Het Great Place to Work traject bestaat uit verschillende blokken: onderzoek, inzicht (waaronder rapportages) en advies (waaronder workshops). De hoogte van de investering is met name afhankelijk van het aantal medewerkers, de extra rapportages en de mate van ondersteuning die jullie nodig hebben in de vorm van workshops & advies. 

De certificering van Great Place to Work is ‘niet te koop’. Om in aanmerking te komen voor certificering, en daarmee een nominatie voor de Best Workplaces, dienen beide onderzoek uitgevoerd te zijn. Er is hierdoor geen aparte prijs voor deelname aan certificering. 

Ben je benieuwd naar een prijsindicatie voor jouw organisatie?

Vraag een prijsindicatie op
Het Great Place to Work traject in 12 stappen
1. Kennismaking

Vrijblijvende kennismaking met een Great Place to Work consultant. In het gesprek gaan wij in op jullie ambities en kijken wij welk traject het beste bij jullie past. 

2. Voorstel 

Naar aanleiding van de kennismaking ontvangen jullie een voorstel met het aanbod dat het beste past bij jullie doelen. Wij werken op basis van meerjarentrajecten. 

3. Commitment & Interne communicatie

Jullie krijgen een eigen projectmanager en consultant. De commitmentworkshop (optioneel) vindt plaats en jullie starten met de interne communicatie en voorbereiding. 

4. Uitvoering medewerkersonderzoek

Twee weken voor de start van het medewerkersonderzoek leveren jullie documenten aan. Daarna staat het onderzoek twee weken open. 

5.  Inleveren van de Culture Audit 

Op de startdatum van het medewerkersonderzoek leveren jullie het werkgeversonderzoek (Culture Audit) in.

6. Terugkoppeling resultaten

Binnen 1 tot 3 weken) na sluiting van het medewerkersonderzoek ontvangen jullie de rapportage(s) en tevens de terugkoppeling van de Culture Audit. 

7. Presentatie en eventueel bekendmaking Great Place to Work Certified

Het is mogelijk dat wij een resultatenpresentatie geven. Tevens maken wij in deze fase bekend of jouw organisatie wel of niet een Great Place to Work Certified is. 

8. Opvolging van de resultaten

Het succes van het traject zit vooral in de opvolging van de resultaten. Wij kunnen enkele workshops faciliteren die ondersteunen bij de opvolging van het onderzoek. Tevens bieden wij maatwerk aan.

9. Actionplanning

Dit is het proces van waarin teams de belangrijkste aandachtsgebieden bepalen en deze omzetten naar een gericht actieplan met daarin heldere doelen, acties, deadlines en verantwoordelijken. 

10. Optionele tussentijdse meting

De meeste organisaties meten bij ons 1 keer per jaar. Het kan zijn dat jullie organisatie enkele maanden aan actiepunten hebben gewerkt en op die actiepunten een tussentijdse meting willen. Dit kunnen wij faciliteren in overleg. 

11. Behoren jullie tot de Top Best Workplaces?

Begin februari 2020, als jullie Great Place to Work Certified zijn, horen jullie of jullie behoren tot de Top 10 Best Workplaces in jullie categorie. We vragen dit nieuws klein te houden tot de bekendmaking op dinsdag 24 maart 2020. 

12. Evaluatie

Het projectteam heeft regelmatig contact met jullie om op te hoogte te blijven rondom de opvolging van het onderzoek en te informeren over interessante publicaties en events. We hebben altijd een evaluatiegesprek om te kijken wat er goed gaat en hoe we onze dienstverlening kunnen verbeteren, zodat wij jullie organisatie nog beter kunnen helpen een goede werkgever te worden en te blijven. 

Welk traject past het beste bij jouw organisatie?

Bied ons advies & begeleiding in onze ontwikkeling
naar een great place to work

Ontwikkelen

Geef ons inzichten zodat wij zelf kunnen
ontwikkelen naar een great place to work

  

                    Inzicht2

Toets ons om te weten of onze organisatie voldoet aan de Great Place to Work standaard

                       Certificering

Wil je vrijblijvend kennismaken?

 

Na het invullen van onderstaand formulier zullen wij contact met je opnemen om een afspraak in te plannen of om antwoord te geven op jouw vragen!

 





Organisatie:

Optie

 

Mijn vraag is: 

Ja, ik blijf graag op de hoogte van nieuwe publicaties en meld mij aan voor de nieuwsbrief:


Met het invullen van het contactformulier geef ik toestemming aan Great Place to Work® om mijn gegevens te verwerken, op een manier zoals omschreven staat in de privacyverklaring.

020 260 06 94
© Great Place to Work® Institute. All Rights Reserved.
made with by CIC