Fijn dat je er bent!
Wij maken op onze website gebruik van cookies. Geef per categorie jouw keuze voor het gebruik van cookies aan. Lees meer over de cookies in onze cookieverklaring. Wil je de beste website ervaring? Vink dan alle vinkjes aan.
Noodzakelijk
- Sessie cookies
- Inlog cookies
Statistieken
- Google Analytics
Functioneel
- Google Maps
- YouTube
- Social Media
Marketing
- Facebook

Wat maakt Tony's Chocolonely een Great Place to Work?

Tony's Chocolonely is de nummer 1 Best Workplace van Nederland in 2014 (categorie Small & Young Workplaces). Henk Jan Beltman, Chief Chocolate Officer, geeft antwoord op vijf vragen over wat deze nummer 1 positie hen heeft opgeleverd.

1. Wat voor resultaten (bijvoorbeeld aantrekken van talenten en media-aandacht) heeft jullie nummer 1 positie opgeleverd?

Tony's Chocolonely: wij zijn chocolademakers met een enorme ambitie, namelijk 100% slaafvrije chocolade. Wij zijn 'crazy about chocolate & serious about people'. Dat 'serious about people' begint bij onszelf. Dat klinkt gek, maar wij geloven dat als de beste mensen als team samenwerken om de wereld daadwerkelijk te veranderen, dat dan de organisatie ontstaat die we voor ogen hebben, waar wij trots op kunnen zijn. Bewust geven we dus ons team de hoogste prioriteit en werken we samen met Great Place to Work om onze prestatie als werkgever te evalueren. De nummer 1 positie bevestigt onze overtuiging en motiveert ons de lat weer hoger te leggen. Gevolg hiervan is dat wij in diverse media aandacht voor Tony's en onze missie hebben gekregen.

2. Hebben jullie voorbeelden van hoe jullie in de media zijn gekomen en hoe jullie het intern met de medewerkers hebben gedeeld?

Tony's Chocolonely is een bedrijf met een commerciële én een maatschappelijke doelstelling. Dat laatste trekt mensen aan die een intrinsieke wens hebben om de wereld een klein beetje beter te maken. De impact die we willen maken zorgt voor verbondenheid met elkaar en een enorme motivatie. Tony's is een organisatie die onder de huid gaat zitten. De nummer 1 positie behalen was natuurlijk reden voor een feestje samen. Ook hebben we de resultaten inhoudelijk uitgebreid met het team besproken.

We zijn de afgelopen tijd door diverse journalisten benaderd, omdat ze bijvoorbeeld graag een dagje bij ons wilde meelopen om verslag te doen van hoe het er bij ons aan toe gaat. En naast het verhaal van onze missie worden we nu ook wel eens uitgenodigd om over HR bij Tony's Chocolonely te vertellen!

3. Wat hebben jullie, na het behalen van de nummer 1 positie op de lijst, gedaan om een Great Place to Work te blijven?

Gelukkig kwamen er nog voldoende ontwikkelpunten uit het Great Place to Work® onderzoek. Deze hebben we samen met de laatste uitkomsten uit onze interne werkpretenquête kritisch bekeken en pakken we nu met concrete verbeteringen aan. De lat kan gewoon nog hoger.

4. Wat is het moeilijkste geweest in het proces naar het worden van een Great Place to Work? En hoe heb jullie dat overwonnen?

Dat we 'Serious about People' zijn is voor ons inherent aan onze bedrijfsmissie, het zit in ons DNA. We groeien als bedrijf enorm en daarom is voor ons nu belangrijk om die groei bij te houden en aan de verwachtingen te blijven voldoen van ons team, maar ook consumenten, boeren, klanten, leveranciers en andere betrokkenen. Dat vergt steeds meer inspanning om dat hoge niveau vast te houden.

5. Hebben jullie een tip voor andere organisaties?

Focus op je team, and the rest will follow! 

Wil je op de hoogte blijven van nieuwe publicaties, events en ander nieuws? Volg ons op LinkedIn en meld je aan voor de nieuwsbrief!



020 260 06 94
© Great Place to Work® Institute. All Rights Reserved.
made with by CIC