Fijn dat je er bent!
Wij maken op onze website gebruik van cookies. Geef per categorie jouw keuze voor het gebruik van cookies aan. Lees meer over de cookies in onze cookieverklaring. Wil je de beste website ervaring? Vink dan alle vinkjes aan.
Noodzakelijk
- Sessie cookies
- Inlog cookies
Statistieken
- Google Analytics
Functioneel
- Google Maps
- YouTube
- Social Media
Marketing
- Facebook

Gastblog Intermax: Nieuwsgierigheid voedt de uitvinder

Intermax bezet dit jaar de tweede plek van de Great Place to Work® lijst. Deze uitverkiezing is het resultaat van een wederzijdse inspanning van werkgever en werknemers, en daar zijn we trots op. Het zegt namelijk iets over het belang dat we hechten aan ons bedrijf, de plaats die het inneemt in ons bestaan, en hoe we er met z'n allen letterlijk het beste van willen maken. Je moet het in de eerste plaats toch met elkaar doen, en het is prettig als dat op een constructieve, aangename, en vooruitstrevende manier gebeurt.

Een nieuwsgierige geest ligt vaak aan de basis van groei en vooruitgang. Nieuwsgierigheid voedt de uitvinder. Een dergelijke aard heeft altijd gezorgd voor innovatieve oplossingen en vondsten. Ook bij Intermax. We onderscheiden ons door een gemeenschappelijke nieuwsgierige geest, en door de menselijke maat van onze organisatie. In bedrijven waar mensen medewerkers worden, lijkt dat laatste soms te worden vergeten. Bij Intermax werken mensen die rekening houden met het feit dat hun klant ook gewoon een mens is, die vrije tijd nodig heeft en die ook andere dingen aan z'n hoofd heeft. Die menselijke maat uit zich in de werkwijze, maar ook in het personeelsbeleid. We zijn feitelijk continu op zoek naar nieuwe mogelijkheden om hetzelfde beter te doen. We vinden het vooral leuk en doen het graag. Die nieuwsgierige, opgeruimde aard zorgt voor persoonlijke groei en ontwikkeling. We scheppen die mogelijkheid voor onze medewerkers en bieden ruimte om te groeien. Happy people make happy business.

Als we een specifiek uniek ingrediënt zouden moeten noemen waarin we onderscheidend zijn van andere hostingbedrijven, dan is het toch vooral die bijzondere voedingsbodem, waarin nieuwsgierige geesten groeien die we vervolgens aan ons weten te binden. We begrijpen dat mensen in de eerste plaats zakendoen met mensen.

Onze medewerkers werken vooral vanuit een persoonlijke interesse bij ons. Dat stemt ons gelukkig. Het is voor deze bijzondere groep mensen niet alleen een beroep, eerder een beroeping. Ze voeden hun nieuwsgierigheid met het zoeken en vinden van oplossingen voor de klant. En ze zijn oprecht blij als het ze lukt. De mensen achter de techniek zijn begeesterde, jonge talenten die veel in hun mars hebben. Dat tonen ze elke dag, met inzet en professionaliteit. Het ontwikkelen van de verschillende internetdiensten die het onze klanten gemakkelijker moeten maken om flexibeler, sneller, en daadkrachtiger te kunnen opereren in hun eigen organisatie gaat dan ook elke dag door.

Tegenover het talent van onze medewerkers staat de opdracht van Intermax om een blijvende inspirerende omgeving te bieden. We motiveren onze medewerkers graag door rekening te houden met hun persoonlijke groei en ontwikkeling. Tegelijk is er aandacht voor de mens achter de medewerker, die het vooral naar zijn zin moet hebben, op het werk, maar ook in zijn persoonlijk leven. Die benadering zorgt voor een optimale dienstverlening, denken we.

We zijn graag open, direct, en eerlijk, naar elkaar, maar ook naar onze klanten. Begrip ontstaat als de klant weet waar je mee bezig bent en wat je probeert te doen, óók als het een keer niet lukt. We proberen de hechte vertrouwde sfeer van een familiebedrijf uit de jaren vijftig, zoals we wel eens worden omschreven, te combineren met een heldere visie en blik op de toekomst. Die komt voort uit een oprechte nieuwsgierigheid naar wat eens een onbekende wereld was, en die nu niet meer is weg te denken uit ons dagelijks leven: internet.

Om die nieuwsgierigheid te blijven voeden vraagt de directie aan haar medewerkers om mee te blijven denken over hun eigen functie en het bedrijf an sich. Het is belangrijk employabel te blijven in een branche die nog altijd aan veel veranderingen onderhevig is, en die zal blijven veranderen. Dat is inherent aan deze tijd, en het hoort bij de dynamiek van de digitale wereld van internet. We vragen waakzaamheid, betrokkenheid en toewijding, juist omdat we inzien dat die begrippen ook nu nog de motieven zijn om onze nieuwe en bestaande services en diensten succesvol te kunnen blijven aanbieden.

We hopen ervoor te zorgen dat we onze medewerkers niet alleen voorzien van een salaris voor hun inspanningen en werkzaamheden, maar dat we een bijzonder en leerzaam onderdeel zijn van hun leven, waarbij we nooit onze medemenselijkheid uit het oog verliezen. We werken met elkaar, voor elkaar, omdat je samen iets deelt en wilt delen met de wereld om je heen. Dat is niet alleen een loze kreet, maar ook een pragmatische benadering, vooral als er 's nachts een storing plaatsvindt en iedereen op elkaar moet kunnen vertrouwen.

Verantwoord ondernemen begint met een blik op de ander, die je wilt helpen, omdat je beseft dat je het zonder elkaar niet kunt. Het geheim om commerciële en maatschappelijke belangen hand in hand te laten gaan, om zo tot het succes te komen dat je wenst, ligt daar. Als deze oorzaken ten grondslag liggen aan een mooie tweede plaats op de Great Place to Work®-lijst, dan kunnen we niets anders dan met gepaste trots en gezonde nuchterheid stug doorwerken aan een mooie toekomst, voor elkaar en met elkaar.

John T. Knieriem is algemeen directeur van Intermax.

Over Intermax
Intermax onderscheidt zich door nieuwsgierige geesten aan zich te binden, die willen zoeken, leren, kennen. Op unieke wijze weet ze haar klanten te helpen met het maken van de juiste keuzes voor het inrichten van hun ICT voorzieningen, architectuur, security, privacy, business continuity en kosten. Door nieuwsgierige geesten aan je te binden, krijg je unieke hosting. Dát is Intermax!

Best Workplaces aan het woord
De blog van Intermax is een blog van een serie blogs die dit jaar geschreven wordt door de Best Workplaces van 2015. De blogs laten zien wat deze organisaties bijzonder maakt en wat het zijn van een Best Workplace voor hen betekent. 

Interesse in dit onderwerp? Lees dan ook:

Wil je op de hoogte blijven van nieuwe publicaties, events en ander nieuws? Volg ons dan op LinkedIn en meld je aan voor de nieuwsbrief!



020 260 06 94
© Great Place to Work® Institute. All Rights Reserved.
made with by CIC