Fijn dat je er bent!
Wij maken op onze website gebruik van cookies. Geef per categorie jouw keuze voor het gebruik van cookies aan. Lees meer over de cookies in onze privacyverklaring. Wil je de beste website ervaring? Vink dan alle vinkjes aan.
Noodzakelijk
- Sessie cookies
- Inlog cookies
Statistieken
- Google Analytics
Functioneel
- Google Maps
- YouTube
- Social Media
Marketing
- Facebook

Klantcase: Politie

Een effectieve politie in deze tijden moet echt flink investeren in onderling vertrouwen en professionele ruimte. Want die bepalen onze kritische succesfactor; het vertrouwen van burgers in de politie. Daarom kozen we dit als cultuuropdracht bij de vorming van de Nationale Politie en werken we sinds 2015 met Great Place to Work. Achttien teams (waarvan 2 al voor de tweede keer) hebben inmiddels deelgenomen en de belangstelling groeit. Korpschef Erik Akerboom vind het een belangrijk “cultuurinitiatief” en sponsort ons vanuit de korpsleiding.

Het begeleidend groepje veranderkundigen heeft als doel om van de gehele Nationale Politie een Great Working Place te maken. We kiezen voor een ontwikkelings gerichte aanpak, dus we stimuleren olievlekwerking door inspiratie en delen van positieve praktijkervaringen. GPTW is geen “beleid” en mag het van ons voorlopig ook niet worden. Een aantal teamchefs trekt bijvoorbeeld als ambassadeurs langs congressen en managementteams om het succesverhaal uit te dragen. Er zijn inmiddels twee teams die zich op het niveau van de Great Working Place bevinden. We hebben geleerd dat een zorgvuldige intake vooraf en een stevige “hands-on” veranderkundige ondersteuning na het GPTW onderzoek cruciaal zijn voor succes. 

Ik gun iedere organisatie die een vergelijkbare cultuuropgave heeft om met GPTW in zee te gaan. Je wordt er echt vrolijk van!!

Roland van Duijn, commissaris van politie, adviseur Directie HRM, trekker GPTW-Politie beweging.



« Testimonials
020 260 06 94
© Great Place to Work® Institute. All Rights Reserved.
made with by CIC