Succesverhalen » Great Place to Work Nederland

Succesverhalen

Ieder jaar helpen wij wereldwijd meer dan 6.000 organisaties in hun ontwikkeling naar een goede werkgever. De drie meest gehoorde redenen om mee te doen zijn:

Ontdek hieronder de ervaringen met het Great Place to Work-traject bij verschillende organisaties.

ORMIT doet al meer dan 10 jaar mee met het Great Place to Work-traject: "Het succes van onze dienstverlening wordt bepaald door de wijze waarop onze medewerkers elke dag weer hun werk doen. Onder andere met het Great Place to Work-traject willen wij een omgeving creëren waar iedereen ook daadwerkelijk het verschil kan maken."

Sinds 2015 doen verschillende teams van de Nationale Politie mee aan het Great Place to Work-traject. Roland van Duijn, commissaris van politie, vertelt het belang van het traject in de cultuurverandering binnen de politie: "Ik gun iedere organisatie die een vergelijkbare cultuuropgave heeft om met Great Place to Work in zee te gaan. Je wordt er echt vrolijk van!"

Uitvaartverzekeraar coöperatie DELA doet sinds 2005 mee aan het Great Place to Work onderzoek: "Door continue te monitoren hoe onze collega’s hun werk, werkomstandigheden en het vertrouwen in DELA als werkgever ervaren, weten we wat al goed is en waar nog ruimte is voor verbetering."

Autoleasemaatschappij ALD Automotive heeft de bewuste keuze gemaakt om over te stappen naar het Great Place to Work onderzoek: "In het verleden werd jaarlijks bij ons de medewerkerstevredenheid gemeten, maar met het onderzoek van Great Place to Work wordt vanuit een breder perspectief gekeken, iets wat ons erg aansprak."

Na drie jaar werken aan het Great Place to Work-traject ervaart Gemeente Almere Vastgoedbedrijf het volgende: "Medewerkers dragen veranderingen vaak zelf aan. Betere relatie en betere communicatie met het management. En ‘last but not least’ een zeer gegroeide klanttevredenheid!

Voor groothandel Rexel levert het Great Place to Work-traject het volgende op: inzicht in verbeterpunten op management en teamniveau, focus op de HR initiatieven vanuit de Culture Audit pijlers; Employer Branding en tot slot het versterken van het gevoel van ‘trots’ zijn op Rexel.

De belangrijkste les voor Novo Nordisk na jarenlang met Great Place to Work gewerkt te hebben is dat vanzelfsprekendheid niet bestaat. Wat voor de één een heel normaal en gewaardeerd onderdeel van de werkcultuur is, is dat voor de ander misschien helemaal niet. Daar kan je alleen achter komen door regelmatig een breed onderzoek te doen naar alle aspecten van het werk, onder alle medewerkers. 

Uit de ervaringen van Lean Consultancy Group, die nu voor vier jaar op een rij op nummer 1 staat bij de Best Workplaces, blijkt dat goed werkgeverschap ook effect heeft op klanten: "We worden vaker door klanten en niet klanten benaderd omdat wij gezien worden als inspiratiebron en als voorbeeldorganisatie."

Overtuigd geraakt dat een Great Place to Work-traject ook positieve veranderingen kan brengen binnen jullie organisatie?

020 260 06 94
© Great Place to Work® Institute. All Rights Reserved.
made with by CIC