Publicaties » Great Place to Work Nederland

Publicaties Great Place to Work

Wat maakt een organisatie een Great Place to Work? Welke organisaties zijn de Best Workplaces? Wat zijn de trends? Hebben jullie inspirerende voorbeelden van andere organisaties? En hoe maak je een medewerkersonderzoek succesvol? In onze whitepapers, trendrapporten en gidsen worden op, onder andere bovenstaande, vragen antwoord gegeven. Scroll op deze pagina voor een overzicht van alle publicaties per thema. 

Ben je op zoek naar een specifiek onderwerp? Neem contact met ons op. 

Volg ons op LinkedIn om op de hoogte te blijven van nieuwe publicaties en schrijf je in voor onze nieuwsbrief



Whitepapers over het zijn van een Great Place to Work

Wat maakt een organisatie een Great Place to Work? Vanuit ons gedachtegoed is de basis vertrouwen. In de volgende publicaties vind je meer over het gedachtegoed van Great Place to Work, de rol van leiderschap én wat vertrouwen oplevert:

Whitepapers over HR thema's

Goed werkgeverschap heeft betrekking tot veel verschillende thema's zoals employee experience, werkgeluk, employer branding en andere trends. Regelmatig publiceren wij nieuwe publicaties:

Specials Best Workplaces

Ieder jaar publiceert Great Place to Work Nederland de lijst van Best Workplaces. Dit zijn organisaties die voldoen aan de Great Place to Work criteria op basis van medewerkersonderzoek én werkgeversonderzoek. Ook publiceren wij jaarlijkse de Europese lijst in juni en de World's Best Workplaces in oktober. Ontdek de meest recente publicaties over deze drie lijsten:

Best Practices gidsen

Ben je op zoek naar praktische en inspirerende voorbeelden van goed werkgeverschap? Ieder jaar publiceren wij de Best Practices van de Best Workplaces op de 9 thema's uit ons werkgeversonderzoek (waaronder Onboarding, Beloning en Ontwikkelen). 

Medewerkersonderzoek

Het medewerkersonderzoek van Great Place to Work meet de mate van vertrouwen, trots en plezier binnen de organisatie. Het onderzoek is gebaseerd op het internationale Great Place to Work model dat bestaat uit de waarden Geloofwaardigheid, Respect, Eerlijkheid, Trots en Kameraadschap. Het gaat namelijk niet om enkel arbeidsvoorwaarden of salaris, dit onderzoek meet de aspecten die er echt toe doen.

In alle 57 landen waarin Great Place to Work actief is worden dezelfde 58 stellingen op basis van het model uitgevraagd. Het model is toepasbaar voor elke organisatie, ongeacht omvang of sector want in iedere organisatie werken mensen die op basis van vertrouwen met elkaar moeten samenwerken. In de volgende twee publicaties gaan wij in op 10 vuistregels  en in de andere whitepaper de 4 succesfactoren. 


  • 10 vragen om te stellen voordat je met het medewerkersonderzoek begint. 

Trends

Ieder jaar publiceren wij een trendrapport op basis van de resultaten van de Best Workplaces. Waarop maken deze werkgevers het verschil en wat zijn hun ontwikkelpunten? Ook voeren wij jaarlijks Europees trendonderzoek uit naar HR professionals

Brancherapporten

Wat vinden medewerkers in verschillende branches van hun werkgever? Blinken deze organisaties uit in goed werkgeverschap? In de brancherapporten staan we stil bij hoe medewerkers, gebaseerd op het medewerkersonderzoek, van organisaties uit een specifieke branche scoren. Benieuwd naar een benchmark in jullie eigen sector? Neem contact met ons op. 

  • Brancherapport: IT
020 260 06 94
© Great Place to Work® Institute. All Rights Reserved.
made with by CIC