Gastblog ALDA Events: waarom zijn wij een Best Workplace? » Great Place to Work Nederland

Gastblog ALDA Events: waarom zijn wij een Best Workplace?

Toen ik twee jaar geleden begon bij ALDA Events zaten we nog in ons oude kantoor, hiërarchie was er niet en iedereen deed vooral dat wat hij of zij leuk vond. Tijdens de events werkte onze hoofd boekhouding vrolijk mee achter de kassa en stond onze office manager achter de gastenlijst. Was dat leuk? En goed voor de onderlinge verstandhouding? Ja helemaal waar, maar was het constructief en houdbaar? Nee zeker niet.

Sinds 2 jaar is ALDA Events gegroeid van 12 naar 45 medewerkers en dat is uiteraard gepaard gegaan met veranderingen. Er heeft een enorme professionalisering plaatsgevonden en dat houdt ook in dat we inmiddels kantoor functies hebben, productie functies en voor een beperkte groep een combinatie van beide.

Voor mij persoonlijk was ALDA Events een warm bad waar ik in terecht kwam. Na 7,5 jaar bij een corporate, Amerikaanse, organisatie, kwam ik opeens in een bedrijf waar je persoonlijk verschil kon maken. Alle ideeën, veranderingen of acties waren direct voelbaar. Je hebt heel erg veel invloed op het eindproduct en je kunt het ook beleven door midden in je doelgroep te gaan staan bij een event. Daar komt bij dat bij ALDA Events alle successen een gezamenlijke effort zijn die ook samen worden gevierd. Het is een warme groep mensen die erg veel tijd met elkaar doorbrengen en continue met elkaar in contact zijn.

Het is een bedrijf waar de business 7 dagen per week en 24 uur per dag doorgaat, over alle continenten van de wereld. Dat kun je alleen maar volhouden als je op elkaar kunt bouwen. Afgelopen 2 jaar hebben we ruim 170 shows gedraaid over heel de wereld. Op een gegeven moment was er, gemiddeld, om de 2 dagen ergens in de wereld een event of tijdens 1 weekend op 3 verschillende continenten. Dat vraagt toewijding, betrokkenheid en liefde voor wat we doen.

Tijdens mijn eerste jaar, 2013, organiseerden we samen met ID&T ook de eerste versie van Amsterdam Music Festival. Een waanzinnig event en het grootste tijdens ADE. We hadden er allemaal al een week vol events, afspraken en congressen opzitten en liepen op ons tandvlees, maar toen ik om 6 uur 's ochtends met mijn collega's in de front of house naar Showtek stond te kijken en daar 25.000 bezoekers helemaal uit hun dak zag staan, hadden we allemaal zo'n 'gelukkig nieuwjaar' moment. Er werden knuffels en zoenen uitgedeeld, tranen gelaten en geproost op een waanzinnig succesvol event. Dat is de kracht van ALDA Events, die verbondenheid, het samen doen... letterlijk bloed, zweet en tranen.

Zijn we perfect? Zeker niet!

Zijn we een best workplace! Volmondig, ja!


Chantal Musquetier

Marketing Directrice, ALDA Events

Over ALDA Events

We provide dance lovers all over the world with high quality musical experiences and dance events. We connect DJs with visitor, visitors with visitors and visitors with brands. We create DJ concepts with passion and we believe that: music is what feelings sounds like.

Best Workplaces aan het woord

De blog van ALDA Events is de eerste blog van een serie blogs die dit jaar geschreven wordt door de Best Workplaces van 2015. De blogs laten zien wat deze organisaties bijzonder maakt en wat het zijn van een Best Workplace voor hen betekent.

Interesse in dit onderwerp? Lees dan ook:


Wil je op de hoogte blijven van nieuwe publicaties, events en ander nieuws? Volg ons dan op LinkedIn en meld je aan voor de nieuwsbrief!

020 260 06 94
© Great Place to Work® Institute. All Rights Reserved.
made with by CIC